Vem är Aktiekampen?
Aktiekampen är ett investeringsspel där deltagarna kan handla aktier för fiktiva pengar, men enligt verkliga kurser i realtid. Vår ambition är att ge användarna insikter och ett ansvarigt förhållande till investering och samhälle. Utöver spelet erbjuder Aktiekampen inspirerande artiklar, podcasts och Q&A funktioner. Våra experter delar med sig av sina kunskaper och perspektiv på investeringar, och användarna kan utbyta erfarenheter och insikter med varandra.
Över 180 000 användare har redan anmält sig till Aktiekampen, varav över 133 000 enbart i Danmark. Vår ambition är att bjuda in ännu fler till plattformen i syfte att göra kunskap om aktiemarknaden och investeringar tillgänglig genom lek, lärande, dialog och gemenskap. För detta är våra partners och goda vänner viktiga. Aktiekampen är en del av Opus Group-organisationen, som även omfattar Tikko (Danmarks ledande föredragsleverantör) och Athenas.
Vi ser fram emot att höra från dig.
De bästa hälsningarna.
Michael N. Rasmussen
COO - Aktiedysten
Aktiekampen i medierna
Vanliga frågor
Aktiekampen är ett investeringsspel där deltagarna kan handla aktier för fiktiva pengar, men till
verkliga, uppdaterade priser. - Detta möjliggör för alla att genom lek prova på aktiemarknaden på ett roligt, säkert och realistiskt sätt.
Spelet riktar sig till alla som är intresserade av aktier och investeringar, särskilt nybörjare som vill lära sig att investera, men också till mer erfarna investerare som vill öva och kanske prova nya strategier. Idag används Aktiekampen i utbildning på alla nivåer, från grundskola till universitet. Slutligen används Aktiekampen i stor utsträckning av vänner och kollegor som ett roligt spel där man kan utmana varandra och utnämna den bästa investeraren - Ett underhållande sätt att stärka gemenskapen.
Låt oss gå rakt på sak, vi säljer inte användarnas uppgifter, så du kan lugnt spela på Aktiekampen. Aktiekampen gör dock många spännande aktiveringar tillsammans med externa partners, där användarna kan spela och lära sig tillsammans med dem. Här kommer det alltid vara samtyckesbaserat om de får kontakta dig under spelet eller efteråt.
En av förutsättningarna för Aktiekampen är att du bestämmer 100 % över ditt eget spel inom ramen för de tillgängliga spelalternativen. Detta innebär att du bestämmer hur länge ditt spel ska vara. Som företag rekommenderar vi dock att ni avsätter minst 14 dagar, så att du har gott om tid att leka och spela med era gäster.
Aktiekampen är inte bara ett effektivt sätt att generera leads, utan också en plattform där företag kan få värdefull tid med de användare som bjuds in till en aktieduell. Varje samarbete med oss innebär full transparens gentemot användarna.
Vi lägger stor vikt vid att skydda användarnas integritet och hanterar deras data med nödvändig omsorg. Om det behövs användaruppgifter i samband med en kampanj görs det alltid på samtyckesbaserad grund och endast i samband med den specifika aktiveringen. Dessa krav kommer tydligt att framgå innan användarna anmäler sig till en aktieduell. Vi värnar om användarnas förtroende och ser till att deras integritet skyddas."
Vi kör bilen så att du har tid att prata med passagerarna. Med andra ord behöver du avsätta 0 timmar för att organisera själva tävlingen. Å andra sidan bestämmer du själv hur mycket tid du vill spendera med de personer som deltar i din tävling. Här är vi redo att prata om hur ni kan få ut så mycket som möjligt av den tid ni kör ert spel.